Terug naar lijst

Een dag in het leven van Shanaya, consulente bij Easy Life Roeselare

Easy Life is growing fast! Naast onze tiptop huishoudhulpen, zijn het onze geweldige kantoorverantwoordelijken en consulenten die de planning en papiermolen op rolletjes laten lopen. Wat doet een consulent bij Easy Life? Shanaya van kantoor Roeselare doet haar werkdag uit de doeken!

shanaya

Sinds november 2021 versterkt consulente Shanaya het Easy Life-kantoor in Roeselare, waar ze een topteam vormt met kantoorverantwoordelijke Laura.

Een big change? Absoluut, want voordien werkte Shanaya als verkoopster zonder enige ervaring in de dienstenchequewereld. Getriggerd door de vacature waagde ze haar kans. En daar heeft ze nog geen seconde spijt van gehad! “Easy Life kijkt echt naar wie je bent als persoon. En de klik, die was er meteen. Tijdens een driedaagse opleiding leerde ik de ins en outs van het takenpakket van een consulente. De ultieme jobstart!”

Drive én skills: check! Benieuwd hoe een werkdag er voor consulente Shanaya uitziet? Dat lees je hier!

1 | Managing the morningrush

“Als plusmama van twee verschilt mijn ochtendroutine van week tot week. De dagen dat de kindjes bij ons zijn, maak ik ze klaar en breng ik ze naar school. Supergezellig natuurlijk, maar ook nét dat tikkeltje pittiger tijdens de ochtendspits. (lacht) Gelukkig woon ik op een boogscheut van het kantoor, en kan ik in de zomer met de fiets komen werken. Zalig!”

2 | Opstarten met koffie

“Wanneer ik om 8.15 uur aankom op kantoor, is Laura vaak al op post. Tijdens een lekkere koffie - first things first - start ik mijn laptop en check ik mijn mailbox. Welke berichten zijn er last minute nog binnengerold? Dringende afwezigheden, planningswissels, voicemails, … Laura en ik behandelen elk bericht snel, zodat de poetshulpen én klanten weten hoe de planning ervoor ligt.”

3 | Organiseren, plannen en puzzelen

“Als consulent leer je plannen tot in de puntjes! Nadat de dringendste berichtjes zijn opgevolgd, ontferm ik me over de grotere agendapuzzel. Van annulaties overbruggen, over vervangingen inplannen, tot de juiste match vinden tussen klant en poetshulp. Een waslijst aan taken, maar gelukkig zijn Laura en ik vlot op elkaar ingespeeld. Teamwork makes the dream work!”

4 | Lunch time!

“Onze middagpauze start om 12.00 of 13.00 uur, afhankelijk van de lengte van de to-dolijst. Tijd om de pauzeknop even in te drukken en bij te babbelen! Toen ik startte bij Easy Life in Roeselare, was Laura nog in zwangerschapsrust. Sinds januari is ze terug op post en werken we dag in, dag uit samen op kantoor. Dat het zo goed klikt, vind ik echt een pluspunt.”

5 | Klant is koning

“Easy Life hecht enorm belang aan een goede klantenbeleving. Feedback calls zijn dan essentieel om de kwaliteit van onze service op scherp te houden! Hoe verloopt het contact met de huishoudhulp? Wat kan beter? Opbellen, luisteren, samen op zoek gaan naar een geschikte oplossing, … De interactie met klanten vind ik superfijn en leerrijk.”

6 | Puntjes op de i

“Aan het einde van de dag maken we de balans op. Hoeveel uren hebben de huishoudhulpen gewerkt, bij welke klanten waren ze actief, hoe verlopen de betalingen, … ? We verwerken alle gegevens correct in ons systeem. Om de vier weken is het maandafsluiting, waarbij de poetshulpen vaak even binnenspringen op kantoor. Dat zijn de leukste momentjes: je hoort elkaar wel eens via sms of mail, maar er gaat niets boven een babbeltje in real life. De sfeer zit supergoed!”

Werken als consulent, iets voor jou? Doe zoals Shanaya en waag je kans! Blader door onze vacatures en start als consulent bij een Easy Life-kantoor bij jou in de buurt. Tot snel!

Vraag vrijblijvend poetshulp aan

Hoe werkt het?

  1. Vul vrijblijvend het formulier in en geef daarbij uw wensen aan.
  2. Wij gaan op zoek naar een passende huishoudhulp op basis van uw wensen en behoeften.
  3. Wij nemen contact met u op. Op werkdagen binnen 48 uur.

Klanten vertrouwen
op onze huishoudhulp

Dankzij Easy Life genieten al meer dan 30.000 gezinnen
van een stralend huis of een gladgestreken garderobe.

8,4/10Score op tevredenheid

Poetshulp komt regelmatig niet opdagen. Zou beter moeten opgevolgd worden. Er worden wel cheques aangerekend!

/

Degelijk poetswerk. Ook bij vervanging. Snelle en degelijke organisatorische coördinatie en communicatie.

Als je u de hulp wil afzeggen moet dit veertien dagen op voorhand gebeuren of de volle pot betalen ( ziek worden of onverwachte gebeurtenissen in de familie komen niet op afspraak )
Controle op de hulpen heb ik nooit gezien
De hulpen verstaan heel…

Heel correcte poetshulp , steeds in overleg
Verloopt heel goed

Opvolging als er, in mijn geval iemand in zwangerschapsverlof is gegaan. Ik heb niets vernomen van easy life. Heb me zelf moeten informeren, waardoor ik meer als een maand geen poetshulp heb gehad. Er wordt ook als ik een bericht stuur, geen antwoord…

Ik ben echt tevreden van de dienstverlening van het bureau maar niet altijd van het uitgevoerde werk. Ik word steeds een andere poetshulp toegewezen en soms zit er iemand tussen die absoluut niet goed poetst of de poetsdoeken niet uitwast en netjes weer…

Ik ben zeer blij met jullie kantoor daar ik al telkens dezelfde week vervanging had bij afwezigheid. Het enige nadeel is dat er bijna geen nederlandstalige personen zijn. In al de tijd maar 1 iemand eens gehad dat nederlands kan.

Heel tevreden

gaat een uur te vroeg weg. ze zegt dat alles gedaan is.

Lees 41882 beoordelingen