ESF Projecten

esf-projects

Met de steun van het Europees Sociaal Fonds startte EasyLife in 2019 met 2 projecten:
één rond opleidingen en één rond het uitwerken van een duurzaam loopbaanbeleid.

1) Een leven lang leren bij EasyLife

Projectomschrijving

De kerngedachte van zowel de dienstencheques als van EasyLife is ‘werkgelegenheid creëren door de juiste mensen aan elkaar te koppelen’. Wij doen ons uiterste best om onze klanten te linken aan de meest geschikte huishoudhulp. Hierbij geven wij blijvende aandacht aan een correcte dienstverlening én een juiste verloning aan onze werknemers.

Ook medewerkers zonder ervaring zijn welkom!

EasyLife helpt haar medewerkers aan meer dan een easy life! Al onze huishoudhulpen die geen ervaring hebben in de sector dompelen we onder in een “trainingsbad” bestaande uit een startersdag rond klantgerichtheid, werkorganisatie en productkennis. Daarnaast hebben we coaches op de werkvloer die rond alle mogelijke thema’s aan de slag gaan met de huishoudhulpen. We hebben ook een samenwerking met Vokans opgestart om werkzoekenden die behoren tot de kansengroepen en anderstaligen extra kansen te geven. Deze mensen krijgen individuele coaching on-the-job met focus op arbeidsattitude en randfactoren, ook verwevenheid met technische aspecten zoals bijvoorbeeld veiligheid kunnen aan bod komen. Anderstaligen krijgen extra taalcoaching op de werkvloer.

Uitbreiding opleidingsbeleid met behulp van ESF middelen

Met steun van ESF voorzien we een uitbreiding van ons opleidingsbeleid met 3 opleidingen:
- Klantvriendelijk handelen, assertiviteit en soft skills
- Beter leidinggeven en coachen
- Vlotter omgaan en probleemoplossend werken met de iPad

 

2) Een duurzaam loopbaanbeleid bij EasyLife

Door de sterke groei van onze organisatie staan we op het gebied van duurzaam loopbaanbeleid voor een aantal uitdagingen. De afgelopen jaren hebben we echter fors geïnvesteerd in het opzetten van een aantal acties om de start te geven richting een duurzaam loopbaanbeleid. We zijn gestart als een kleine organisatie maar hebben een enorme groei gekend.

Met behulp van ESF middelen zullen volgende aspecten rond duurzaam loopbaanbeleid verder kunnen uitwerken in 2018 – 2019
- Meer instroom genereren voor onze vacatures en een uniformer selectiebeleid uitwerken
- Een snellere integratie bewerkstelligen van onze medewerkers door een beter onthaalbeleid
- Het langdurig ziekteverzuim in onze organisatie verlagen door betere begeleiding
- Onze werknemers beter en frequenter evalueren
- Gestructureerd organiseren van exitgesprekken met als doelstelling hier meer info uit te halen

De algemene doelstelling van dit project is werkbaar werk bij EasyLife en instrumenten ontwikkelen om ons HR-beleid meer in de richting van een duurzaam loopbaanbeleid uit te bouwen. We willen meer medewerkers laten starten, beter onthalen, waken over work-life balans door middel van evaluaties en een positief beleid rond absenteïsme voeren.

Vraag vrijblijvend poetshulp aan

Hoe werkt het?

  1. Vul vrijblijvend het formulier in en geef daarbij uw wensen aan.
  2. Wij gaan op zoek naar een passende huishoudhulp op basis van uw wensen en behoeften.
  3. Wij nemen contact met u op. Op werkdagen binnen 48 uur.

Klanten vertrouwen
op onze huishoudhulp

Dankzij Easy Life genieten al meer dan 30.000 gezinnen
van een stralend huis of een gladgestreken garderobe.

8,4/10Score op tevredenheid

Hebben goede service zowel voor het kuispersoneel als voor de opvolging.

goede service

Veel wisselende poetshulpen. Weinig info vanuit bureau. Nieuw poetshulp belt avond voordien dat ze eerste maal al niet komt. Geen enkel bericht van bureau.

Na wat problemen in het begin verloopt alles sinds een hele tijd goed.
Nu hebben mijn ouders met ,Senayit , een goede vriendelijke poetshulp.

In het begin was ik zeer tevreden over mijn poetshulp.
Echter nu dweilt ze niet grondig de vloer meer (de vlekken zijn nog op de grond) en de dingen verzetten doet ze ook niet echt.
De schabben die boven haar ogen zijn, reinigt ze ook niet.
Ik heb…

Niet alle dames hebben dezelfde methode van kuisen. Er is verschil in.

Tevreden over de opvolging en al zeker over Sara💜💜💜.

nog altijd heel tevreden

Meestal in orde

Communicatie is zeer slecht naar klant gericht en regeling van vervanging .

Lees 40721 beoordelingen